foto: 5o tattoo
Už sme tu mali článok, Ako byť ideálny zákazník pre tatéra. Teraz sa na to pozrieme z druhej strany. Budú to drobné pripomienky, ktoré verím, že pomôžu tatérom získať nových zákazníkov. 🙂
Prezentácia
Prvá vec, na ktorú by mal tatér myslieť, je sa dobre odprezentovať. V minulosti to bola webová stránka. Tú ja osobne nepokladám v dnešnej dobe za potrebnú, ale ak štúdio má vlastný web, nie je to na škodu. Ideálny spôsob v tomto čase je mať spravenú stránku na Facebooku. Chcel by som zdôrazniť slovo „stránku“. Ja osobne nemám rád ak má tatér iba súkromný profil. Ak k nemu chodím a už od neho mám tetovanie, tak prečo ho nemať v priateľoch. Ale ak chcem iba sledovať jeho prácu, neviem prečo by som si ho mal pridávať kvôli tomu medzi priateľov. Ak by som si to mal zobrať z pohľadu tatéra, tak ja osobne by som nechcel mať na FB v priateľoch niekoľko 1000 ľudí. Treba odčleniť prácu a súkromný život. Vytvorenie FB stránky to umožňuje, je to zadarmo a jednoduché.
Ako by mala správna FB stránka vyzerať? Mali by tam byť všetky potrebné kontaktné údaje na štúdio: email, adresa, telefóne číslo, otváracie hodiny… Bez týchto informácií má potencionálny zákazníkov v podstate jedinú možnosť ako kontaktovať štúdio, a to správou na FB.
Ako dobrý príklad by som dal Tattoo Rascal. Na FB stránke môžeš nájsť všetky potrebné kontaktné údaje.
foto: FB profil Tattoo Rascal
Polepšiť by sa mohlo 5o Tattoo. Vytetovať si tam môžeš dať neskutočne pekné veci. Na FB sa však momentálne (v deň vydania článku) nedopátraš, kde sa štúdio nachádza, aké má otváracie hodiny,…
foto: FB profil 5o Tattoo
Ďalšia vec sú aktuálne fotografie prác tatéra. Netreba pridávať každú jednu drobnosť čo tatér vytetuje. Ale myslím si, že raz za dva týždne tatér nájde prácu na ktorú je fakt hrdý a chce sa s ňou pochváliť a odprezentovať.
V tomto bode ide príkladom napríklad Scream Tattoo & Piercing studio, ktoré zdieľalo za prvé tri mesiace tohto roku cez 30 svojich prác.
foto: Scream Tattoo & Piercing studio
Zlým príkladom je napríklad Wilis zo štúdia Sakuri. Za celý rok 2015 zdieľal iba 12 svojich práce. Tetuje pekné veci, tak neviem, prečo sa s nimi nepochváli na svojej stránke.
foto: Sakuri
Komunikácia
Ako som písal v predchádzajúcom článku, ideálne je, ak zákazník príde za tatérom osobne ohľadne dohodnutia termínu, motívu,… Často krát však zákazníci kontaktujú tatéra cez FB/mail. Či už preto, že sú z iného mesta, alebo sú len jednoducho leniví. Na dôvode nezáleží, žijeme v dobe elektronickej komunikácie a tatéri by to mali prijať ako fakt.
Mne je jasné, že tatérov nebaví čítať správy ľudí, z ktorých sa aj tak nič nedozvedia a musia sa zákazníkov vypytovať ďalších 200 otázok aby zistili, čo vlastne zákazník chce a očakáva. Je to nudná a nezáživná časť ich práce. Je však nevyhnutná a preto by si tatér mal na ňu vyhradiť časť zo svojho pracovného času. Pol hodinu v stredu a polhodinu v piatok a myslím, že zákazníci budú spokojní. Čakať na odpoveď napríklad týždeň je podľa mňa dosť dlho.
Moja osobná skúsenosť je, že tatér odpíše v rozmedzí od niekoľko hodín do niekoľko dní. Niekedy aj viac ako týždeň. Záleží od tatéra. Ja osobne som trpezlivý a chápem, že tatér radšej trávi čas tetovaním ako odpisovaním na správy. Veľa ľudí je však netrpezlivých a kontaktujú radšej druhé štúdio ak nie sú spokojní s tým ako rýchlo dostávajú spätnú väzbu z tetovacieho štúdia. Štúdio tak prichádza o zákazníkov.
Zhrnutie
„Ideálny“ tatér – sci-fi verzia
Ak by som išiel s týmto článkom do sekcie sci-fi, tak ideálny tatér mi spraví kérku cez celý chrbát na jedno sedenie, ktoré nebude trvať dlhšie ako hodinu. Na termín sa nemusím objednávať ani čakať, ale zoberie ma hneď ako prvý krát navštívim štúdio. Pracuje aj v noci a cez víkend, tak aby mi spravil tetovanie kedy JA mám čas a náladu. Samozrejme, že tetovanie nebude bolieť a bude lacné. Ideálne ak by bolo zadarmo. 😀 Tetuje všetky štýly a nemôže sa mi tak stať, že mi povie, že watercolor nerobí, lebo sa venuje iba realistike.
Tento odstavec bol pre pobavenie. Bohužiaľ veľa ľudí si to myslí úplne vážne.
Dúfam, že štúdia 5o Tattoo a Sakuri nezoberú osobne, že som mal pripomienky k ich FB profilu. Nehovorí to nič o kvalite ich prác, či prístupe k zákazníkovi. Ich práca je kvalitná a prajeme im veľa spokojných zákazníkov. 😉